Секс більше не продає! Чому скромні сукні стали трендом?

5

Запитайте маркетолога з багаторічним стажем, що найкраще продає будь-які товари: від меблів до авіаквитків, від пива до смартфонів. І він напевно відповість: «Секс! Секс продає!». Це відомо всім, не тільки фахівцям з реклами. Але знаєте що? Це більше не працює! Недавні американські дослідження показують: сексуальні думки і образи в рекламі не дають колишнього ефекту.

Чоловіки більше не реагують на напівоголених жінок в рекламі, оскільки голим тілом сьогодні нікого не здивуєш, навіть гіперсексуальної підлітка. В два кліка в інтернеті можна знайти стільки голих тіл, в такому розмаїтті фігур, поз і ступенів відвертості, що ніяка легальна, дозволена урядом реклама ніколи не може конкурувати з цим океаном спокуси.

Сексуальні фото перестали бути ай-стопером,

чимось таким, що приковує чоловічі погляди. А вже якщо говорити про жінок, то в них таке використання дівчат в рекламі все частіше викликає обурення. Об’єктивація жіночого тіла — хороший шлях до того, щоб нарватися на гучний скандал.

Тому з реклами великих світових брендів поступово зникають сексуальні стюардеси в спідничках в облипку і спокусливі секретарки з запаморочливими декольте. І паралельно занадто відверті провокаційні, агресивно сексуальні вбрання потроху зникають з подіумів. У цьому році провідні дизайнери пропонують безліч суконь, які просто втілюють собою цнотливу скромність. Закриті під шию або майже під шию, з довгими спідницями і довгими рукавами, широкі і вільні, без натяку на облягання, вони не підкреслюють контури тіла, а навпаки — максимально їх приховують.

Чому круті модні бренди пропонують настільки стримані і закриті сукні, що їх теоретично могли б носити навіть ті жінки, які одягаються за суворим релігійним канонам? Тому що це тренд! Одяг вільного крою, довга і непрозора, залишає набагато більше простору для уяви, ніж ми звикли — це один з актуальних напрямків сучасної моди, і воно стає все більш популярним. Тому є кілька причин.

Релігійні жінки і цнотлива мода

З одного боку, позначається той факт, що багато клієнтки модних брендів — це жінки, які дійсно дотримуються релігійних традицій і пов’язаних з ними обмежень в одязі. Насамперед, це жінки арабського світу з їх космічними нафто-доларами і досить суворими вимогами до того, що можна і що не можна одягати.

Для них великі бренди, такі як DKNY, Oscar de la Renta, Tommy Hilfiger випускають спеціальні лімітовані колекції мусульманського одягу. Dolce & Gabbana відкрили окрему лінію свого бренду, яка пропонує хіджаби і традиційні арабські довгі сукні — абай. Не кажучи вже про те, що у світі є безліч брендів, які спеціалізуються саме на мусульманського жіночого одягу. З недавніх пір для них у Лондоні проводиться окрема Тиждень цнотливою моди.

І весняна колекція Марка Джейкобса, яка наробила багато шуму в модному світі, теж, безсумнівно, натхненна мусульманськими і африканськими етнічними мотивами.

Свій внесок у поширення цнотливого стилю одягу вносять і релігійні єврейки.

Вони теж відкривають власні бренди одягу, а також створюють модні блоги, в яких демонструють, як поєднувати релігійні вимоги до одягу з сучасними трендами; вчать виглядати скромно і водночас стильно та актуально. У деяких це так здорово виходить, що за ними стежать у соціальних мережах сотні тисяч жінок, і далеко не всі вони — релігійні єврейкою. Багато з читачок цих блогів ніякого відношення не мають ні до іудаїзму, ні взагалі до якої б то не було релігії. Але їх приваблює сама концепція стриманою одягу, що приховує більше, ніж демонструє.

Точно так само, як приваблює багатьох стиль герцогины Кембриджської, відомої також як Кейт Мідлтон. Молода, чарівна жінка, вона обмежена у виборі одягу, повинна відповідати суворим вимог Британського королівського двору і далеко не всі модні штучки може собі дозволити. Тим не менш, її стиль не назвеш нудним, вона завжди відмінно одягнена і є живим доказом того, що можна виглядати жіночно, мило і навіть сексуально в дуже стриманих нарядах.

Скромний одяг як прикмета фемінізму

Інша причина, яка призводить до популярності стриманою одягу — це фемінізм. Парадоксально, але факт: патріархальні релігійні громади, які обмежують жінок у правах, та визвольний рух за жіночу свободу і рівність в деякому сенсі просувають одну і ту ж ідею — одяг не повинен бути занадто відвертою і сексуальною. Так, релігійні громади не залишають жінці вибору, вони змушують її одягатися так, щоб майже не демонструвати відкритого тіла. А фемінізм, навпаки, вважає, що кожна жінка вільна одягатися так, як їй заманеться, і ні перед ким не тримати звіту.

Але в той же час фемінізм постійно нагадує жінці: ти не товар! Ти не лялька на полиці магазину, яку повинно бути добре видно в упаковці, щоб її скоріше купили. Ти маєш повне право не підкреслювати достоїнства свого тіла і при цьому досягати будь-яких життєвих успіхів.

Жінки прагнуть до рівної оплати праці і рівним кар’єрних можливостей. Жінки більше не бажають бути «прикрасою офісу», не хочуть, щоб довжина спідниці впливала на вирішення робочих питань. Тому замість «жіночних» жакетиков в облипку, вузьких брюк і спідниць фасону «ось-ось трісне» в моду приходять просторі, довгі, майже чоловічі жакета оверсайз і брюки прямого крою, які не утрудняють рухів. Такий стиль, що втілює жіночу незалежність і рівність, пропонують багато відомі бренди, насамперед — Celine.

Бодипозитив і закрита одяг

Є і ще одна причина того, чому закрита одяг вільного крою набуває все більше популярності. Хоча сексуальна революція 60-х років теоретично повинна була служити звільнення жінок від багатовікових обмежень, хоча короткі спідниці і відверті сукні нібито повинні були стати маніфестацією жіночої свободи, на ділі все це теж виявилося свого роду пасткою. Чим менше вимог висувало суспільство до того, які частини жіночого тіла повинні бути прикриті одягом, тим більш високу планку воно виставляло для того, саме ці частини тіла повинні виглядати. Це означає, що спідниця до підлоги більше необов’язкова, але ноги ти повинна мати довгі і стрункі, де хочеш, там і бери. Все може бути максимально прозорим і обтягуючим, можна мережива і тюлі, сукні-бандажі та сукні-корсети, але мати на тілі хоча б грам жиру — категорично заборонено. Бікіні допустимі настільки крихітні, що з таким же успіхом можна вийти на пляж голій, але целллюлит і живіт без кубиків преса — поза законом.

Жінки повинні були вести безперервну і часто безнадійну боротьбу зі своїм тілом, щоб носити актуальну одяг. Не дивно, що з часом багатьом жінкам це остогидло. Чим битися головою об стінку у спробах змінити себе заради модного плаття, чи не простіше змінити моду на сукні? Наприклад, ввести в моду ось такі, як пропонує Valentino.

Так що ж, сексуальна одяг зникне з моди зовсім,

як зникає вона потихеньку з реклами? Швидше за все, немає. По-перше, завжди знайдуться жінки, які захочуть демонструвати своє тіло як розкриту книгу незалежно від модних трендів. І завжди знайдуться люди, які захочуть бачити саме таких жінок. І хай їм буде щастя, сучасна мода тим і хороша, що многовариантна і залишає можливості для самовираження кожному.

А по-друге… Хто сказав, що в скромному одязі жінка не може виглядати сексуально? В одному інтерв’ю Майкл Корс зауважив: «Я переконаний, що жінки виглядають набагато привабливіше в тих речах, які дають їм впевненість, ніж у тих, у яких вони змушені без кінця обсмикувати спідницю і поправляти бретельки». У Майкла Корса слово з ділом не розходиться, у своїх колекціях він пропонує жінкам саме такий одяг, щоб наділу — і забула.

А вам що більше до смаку? Звичні силуети, сукня-футляр з декольте, спідниця-каранадаш, джинси скінні? Або вільний крій, прикриті руки і сукні за коліно? Вибирати вам!

Ця стаття була написана для сайту opinion.biz.ua

Читайте також про жіноче рівноправ’я крізь призму історичних костюмів і про ботфортах як гімн сучасної сексуальності

Теги:
жіночний стиль, як одягатися, Модні тренди, модний блог про красу і стиль, офісний стиль, стильно в будь-якому віці

Cloche

Згодні? Не згодні?
У будь-якому випадку, напишіть коментар! Я їх завжди читаю і намагаюся оперативно відповідати.
І заходьте частіше, тут завжди багато цікавого ))
Ваша Кльош

0
0
0
0
0
Коментарів поки що немає