Нове квиткове меню на транспорт.

3




Стартував другий етап оновлення тарифного меню на міський громадський транспорт. Городяни при покупці намагаються розібратися, як діють нові проїзні, а касири скаржаться на нескінченних потік розпитувань.

Нове квиткове меню на громадський транспорт у Москві, яке діє з 2 квітня, викликала безліч питань у пасажирів: городяни при покупці намагаються розібратися, як діють нові проїзні, а касири скаржаться на нескінченний потік розпитувань.

У вівторок стартував другий етап оновлення тарифного меню на міський громадський транспорт: в продаж надійшли проїзний «90 хвилин» електронний гаманець «Трійка», ціни на єдині квитки округлилися, а існуючі проїзні придбали новий дизайн. Першим етапом у формуванні нового асортименту проїзних в столиці стало впровадження 1 лютого єдиного квитка, який дозволяє сплатити проїзд у метро, автобусах, тролейбусах і трамваях.

Черг немає, зате багато питань

Біля кас на станції «Парк культури» Кільцевої лінії московського метро черг немає, що типово для середини дня. Між тим касирам доводиться досить довго пояснювати майже кожному бажаючому придбати квиток суть нововведень.

«Сьогодні три нових квитка з’явилося, вони всі дуже хороші, просто кожному своє. Єдиний — він яким був, таким і залишився, тільки колір картки змінився: можна їздити на метро, можна на трьох видах громадського наземного транспорту», — пояснює касир Тетяна Іванівна.

Тим не менш, дівчина в черзі з недовірою поставилася до квитка з оновленим дизайном і попросила продати єдиний квиток старого зразка, проте його в касі вже не знайшлося, тому довелося придбати новий єдиний. За словами касира, потік запитань від пасажирів розпочався з самого ранку і не припиняється протягом всього дня.

«Та все питають, всім потрібно заново пояснювати. З учорашнього дня живемо одними поясненнями. Дарма це роблять поетапно, краще б відразу всіх привчили до нових квитками. Найскладніше — це квиток “90 хвилин” електронний гаманець. Літнім людям незрозуміло, навіщо потрібні ці інновації, але молодь активно купує цю “Трійку” і відразу кладе туди гроші”, — зазначає касир.

Електронний гаманець

Експеримент кореспондента РІА Новини почався з придбання електронного гаманця: щоб придбати картку «Трійка», потрібно заплатити 50 рублів як заставу (ця сума буде повернута, якщо пасажир вирішить припинити користуватися електронним гаманцем і поверне його в касу) і відразу внести на рахунок не менше 28 рублів. Максимальна сума, яку можна покласти в електронний гаманець — 3 тисячі рублів.

На пластиковій карті голубуватого відтінку з ідентифікаційним номером зображені три коні у вигляді російської трійки. Турнікет спрацьовує, на екрані відображається «-28 рублів» — саме таку суму тільки що списали з «Трійки» за прохід в метро. Поїздка на громадському наземному транспорті при оплаті електронним гаманцем повинна обійтися дешевше — 26 рублів.

Як обіцяє влада, найближчим часом придбати картку можна буде також в салонах зв’язку — всього до кінця року в Москві з’явиться близько 25 тисяч точок продажів. Вартість проїзду електронного гаманця зафіксована до 2015 року. Передбачається, що в майбутньому електронним гаманцем можна буде розплатитися за проїзд не тільки в метро і автобусах, але і в аэроэкспрессах і електричках, а також за паркування. Зручності використання електронного гаманця поступово розширять: до кінця 2013 року з’явиться функція захисту карти від втрати і крадіжки з можливістю зареєструвати її на свій номер телефону, а також функція автоматичного визначення оптимального тарифу для проїзду. Наприклад, може бути застосований тариф «90 хвилин», якщо кілька поїздок вклалися в цей час.

Новое билетное меню на транспорт

«90 хвилин»

Біля каси на станції «Парк культури» Сокольницької лінії пасажири вивчають плакати з новим квитковим меню і докладним прейскурантом, багато фотографують їх на смартфони, щоб пізніше спокійно розібратися. Кілька школярок розпитують касира про нових квитках «90 хвилин» і навіть купують їх.

«Мені просто цікаво, нові квитки зробили яскравими. Просто захотілося їх купити. У мене пільговий проїзд на метро, але сьогодні ще на автобусі потрібно проїхати буде, тому вирішила спробувати новий квиток», — говорить дев’ятикласниця Марина.

Нові види квитків на громадському транспорті Москви

Щоб протестувати новинку, кореспондент придбав квиток «90 хвилин» світло-зеленого кольору із зображенням годин, по якому протягом півтори години можна зробити необмежену кількість поїздок на наземному транспорті, і одну — на метро. Найпростіший варіант цього проїзного — на одну поїздку, він діє тільки в день покупки і коштує 50 рублів.

Термінал для перевірки кількості поїздок, встановлений у вестибюлі станції, вже в перший день продажів нових квитків розпізнає їх, на екрані з’являється дата і час дії квитка, а також уточнююча інформація: «Можлива пересадка на метрополітен і монорейкову дорогу: протягом 85 хвилин, наземний транспорт: протягом 85 хвилин». Крім того, в каси надійшли квитки «90 хвилин» на дві поїздки за 100 рублів (діє п’ять днів), на п’ять поїздок за 220 рублів, на 11 поїздок за 450 рублів, на 20 за ціною 750 рублів, 40 поїздок коштують 1,5 тисячі, і на 60 — 1,8 тисячі рублів. Проїзні від п’яти поїздок і більше можна використовувати протягом 90 днів.

Квиток для туристів

Ще одне цікаве нововведення — спеціальний безлімітний проїзний для туристів, яким можна користуватися протягом доби з моменту покупки. Вартість такого квитка становить 200 рублів, діє він на всіх видах наземного громадського транспорту і метро.

«Це для тих, хто в Москві на один день, дуже зручна річ: катайся день і ніч, навіть спати не лягай. Вперше сьогодні надійшла в продаж, поки не купував ніхто, але ми сподіваємося, що людям стане в нагоді», — пояснює касир.

Аналогічний єдиний безлімітний проїзний на будь-який вид транспорту, який діє у протягом місяця, буде коштувати 2,2 тисячі рублів, на 90 днів — 5,2 тисячі рублів, а безлімітний проїзний на рік буде коштувати 17 тисяч рублів.

Новое билетное меню на транспорт

Дочекатися наземний транспорт

Наступний етап експерименту — спроба пройти по квитку «90 хвилин» у наземний транспорт. Очікування тролейбуса біля метро «Жовтнева» зайняло близько 20 хвилин. У годину пік наземний транспорт може відхилятись від графіку, так що час шляху в метро і очікування автобуса або тролейбуса може перевищити півтори години. Після закінчення цього терміну можливість проїзду на наземному транспорті за разовим квитком «90 хвилин» згорає — доведеться купувати новий.

Перевіряємо: квиток спрацьовує, якщо прикласти його до валідатору тролейбуса, правда, з другого разу, і при цьому на весь тролейбус лунає гучний сигнал. Пояснити причину такої поведінки» турнікета водій не може.

«Не знаю, що це він… Ви сьогодні перший пасажир з таким квитком, раніше турнікет не гудів», — говорить він.

Пасажири трохи здивовані, але швидко перестають звертати увагу на гудіння валідатора.

У департаменті транспорту та розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури пояснили, що квитки «90 хвилин», куплені у водіїв і в касах Мосміськтрансу, були бракованими — їх вже вилучили з продажу.

Зміна цін

Біля кас на станції метро «Жовтнева» Кільцевої лінії деякі пасажири змушені затриматися: за звичкою вони намагаються придбати квитки за старими цінами. Автомати у вестибюлі станції вже продають проїзні на одну і дві поїздки за новими тарифами — 30 і 60 рублів відповідно. Раніше такі квитки коштували 28 і 56 рублів, тепер їх вартість округлили в бік збільшення.

«Вартість змінилася, доплатите, будь ласка. Або обирайте інший вид квитка — тепер у вас на вибір сто варіантів», — каже касир Наталія Вікторівна.

При цьому купувати проїзні на 20 поїздок і більше тепер вигідніше — вони подешевшали. Згідно з новим прейскурантом вартість єдиного квитка на п’ять поїздок становить 105 рублів замість 135 рублів, на 20 поїздок — 500 рублів замість 520 рублів, на 60 поїздок — 1,2 тисячі замість 1,245 тисячі рублів. Крім того, з вівторка скасовані квитки на 10 поїздок за 265 рублів, їх замінили квитками на 11 і 40 поїздок за 300 і 1 тисячу рублів відповідно. Таким чином, пасажири зможуть заощадити, купуючи квитки на більше число поїздок.

Примітно, що сам касир на «Жовтневої» насилу орієнтується в новому квитковому меню. Поруч із касиром варто спеціально навчена дівчина і роз’яснює порядок цін, якщо касир помиляється. Можливо, це і є один з консультантів, яких обіцяли виділити в департаменті транспорту Москви. Також кореспондент РИА Новости помітив молоду дівчину у футболці з написом «Нове квиткове меню» близько 9 годин ранку у вівторок на станції метро «Зябликово», однак із-за невеликого потоку пасажирів роботи у неї було небагато.

Проїзні на місяць, квартал і рік зберігаються і стають єдиними безлімітними проїзні на всі види транспорту.

Наземна каса

Касир в наметі Мосміськтрансу розповів, що ажіотаж навколо нових квитків розпочався ще вчора — пасажири намагалися заздалегідь дізнатися про ціни і побачити нові проїзні.

«Моя колега ще вчора замучилася відповідати на питання, всі просили показати нові квитки. У мене сьогодні просто мізки набакир. Приходять до нас люди будь-якого віку, це цікаво всім. Але я добре знаю ситуацію з наземним транспортом, а на питання про метрополітен не завжди можу відповісти. Але от мені детальну пам’ятку роздрукували. Вивчаю і пасажирам намагаюся пояснити», — каже касир.

Проїзний ТАТ на наземний громадський транспорт також придбав новий дизайн — тепер він «веселого» жовтого кольору. Квиток на 11 поїздок коштує 200 рублів, на 20 — 350 рублів. До 1 липня у водія можна буде купити ТАТ на дві поїздки за 50 рублів, а з 1 липня — лише на чотири поїздки за 100 рублів і на 40 поїздок — за 700 рублів.

При цьому мучити касирів питаннями зовсім необов’язково: москвичі можуть вибрати відповідний вид квитка на громадський транспорт з допомогою тарифного калькулятора. За інформацією столичного департаменту транспорту та розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури, на спеціальному сайті www.troika.mos.ru можна дізнатися докладну інформацію про кожному виді квитка, підібрати собі з допомогою тарифного калькулятора найбільш вигідний проїзний, а також через форму зворотного зв’язку задати питання.

“РИА Новости” Катерина Єременко