Мода НЕдля повних

5

Коли в чорну п’ятницю українці беруть штурмом торгові центри і модні магазини, звичайно, серед них завжди більше жінок. Кому ж ще завжди треба що-небудь новеньке? У будь-якому шопінг-молу в натовпі можео побачити жінок різного віку і різних професій, жінок з різним достатком та різними смаками. Елегантні пані в надії схопити знижку на якісні речі в магазинах подорожке. Юні дівчатка на полюванні за спортивними светрами і джинсами в дешевому мас-маркеті. Гламурні киці в пошуках сто п’ятої пари взуття на запаморочливих шпильках. Знаєте, кого на цьому святі споживання майже ніколи не зустрінеш? Жінок великих розмірів!

Ви не побачите їх у торгових центрах — у звичайний уїк-енд, ні навіть в дні «божевільних» знижок. Не знайдете ні в дорогих дизайнерських бутиках, ні в демократичних магазинах масової моди. Не зустрінете їх на виставках, ярмарках і в шоу-румах українських брендів. Їм просто нема чого там робити. Їх там не чекають. На них не шиють.

Кожна жінка розміру L або більше

неодноразово чула в свою адресу цю класичну, нестаріючу фразу «У нас на вас нічого немає!». Іноді це вимовляється з майже неприхованим презирством, жінку окидають мерзенним оцінюючим поглядом і видають вердикт, незворотний, як тавро. «Ти не гідна модного одягу, іди геть звідси, тобі тут не місце!». Але іноді цей невтішний діагноз видають навіть з ноткою співчуття. Продавщиця своїм «Нічого не вас немає» немов намагається вибачитися і дати добру пораду: не витрачайте час даремно, не шукайте даремно.

У магазинах міжнародних модних гігантів можна знайти деякі речі (звичайно, не весь асортимент) у розмірах L і навіть XL. У кращому разі ці максимальні розміри відповідають українському розміром 48. Дуже рідко і тільки в окремі моделі можна «втиснути» жінку 50-го розміру. З обхватом грудей і стегон більше 100 см в ці магазини можна навіть не заходити.

З модним взуттям у повних жінок теж непрості відносини. Переважна більшість модних човників зшиті на вузенькі стопи, стильні чобітки вимагають майже плоского підйому і тонких литок. Годі й намагатися знайти модні ботфорти або яскраві босоніжки до вечірньої сукні на повні ноги з широкою стопою.

Примітно, що більшість молодих українських брендів впевнено шагають по тому ж шляху.

Шиють те, що зшити просто — речі стандартного крою, за розміром розраховані на дівчинку-підлітка. Навіть якщо вони вважають, що пропонують розмір L, у жінки дійсно великого розміру цей L може викликати хіба що гірку посмішку. В цей L не кожна старшокласниця поміститься.

Може, хоча б з модною білизною для пишних форм справи йдуть краще? Так де там! Як гриби після дощу з’являються на ринку марки вишуканого білизни ручної роботи. І всі вони сором’язливо закінчують лінійку розмірів на якому-небудь скромному 80С. Як ніби жінок з великими обсягами в природі не існує.

Так, для модної індустрії повних жінок дійсно практично не існує

Та й взагалі нібито не існує в публічному просторі. Їх немає в рекламі — ніякої. Не тільки в рекламі модних суконь на подіумах. Ні, пишних дам немає навіть в рекламі ліків, пральних порошків та нерухомості. Якщо судити з реклами, то повні жінки ніколи не хворіють, не ведуть господарство, не купують житло і не їздять у відпустку.

Повних жінок ні в кіно, їх майже немає на телебаченні і в шоу-бізнесі. Американці підрахували, що 67% американських жінок носять великі розміри. І в той же час їх представленість в кінематографі, на сцені, в рекламі та пресі становить всього 2%. Неймовірно, але факт: в Америці повних жінок переважна більшість, а в публічному просторі їх — зникаюче меншість.

Створюється враження, що виробники одягу оцінюють свою потенційну аудиторію в рекламі та кіно, а також з того, які жінки приходять до них в магазини. І тут спрацьовує іронічний парадокс. Виробники не шиють на повних жінок. Тому що з досвіду знають, що повні не люблять ходити по магазинах і купують значно менше одягу, ніж стрункі. А повні не люблять ходити по магазинах, тому що нічого на них немає. І не купують, тому що їм нічого купувати.

Так що ж, повні жінки ходять голяка?

Як -то раз я була в компанії, де зайшла мова про цю проблему. Один з чоловіків саркастично зауважив, мовляв, я кожен день бачу на вулицях повних жінок, але жодного разу ще не бачив, щоб вони ходили голими. Можливо, на чоловічий погляд, якщо жінка не ходить голою, це автоматично означає, що у неї є що носити. І де-то це вона купила, а значить, справи не такі погані. Однак будь-яка повна жінка в хвилину відвертості зізнається: вона носить не те, що хоче, а те, що вдалося купити, у що вдалося влізти.

Одяг великих розмірів пропонують тільки деякі спеціалізовані магазини, такі своєрідні резервації для товстих. І часто ціни там не дуже дружні для українського покаупателя. Альтернатива — ринки. Ось на ринках пишних дам чекають з потрібними розмірами. Тільки зі стилем, якістю і смаком там — як на ринку. А ті нечисленні українські марки, які готові стильно і сучасно одягати повних жінок, отримують найбільш вдячних і відданих шанувальниць, про які тільки може мріяти модний бренд. Нарешті хоч де-то до них ставляться як до людей!

Товариство таврує ганьбою повних людей

і тисне на них усіма можливими способами. В наш час перемогла політкоректності, в пристойному суспільстві неприпустимо ображати людину за етнічне походження, релігійні переконання чи сексуальну орієнтацію. І тільки зайва вага залишається чи не єдиною територією суспільно-ободряемого терору. Кожен, кому пощастило з генетикою, вважає за потрібне читати своїм повним знайомим (а часто і незнайомим) нотації про те, як просто схуднути, потрібно тільки дуже захотіти і мати силу волі.

Залишається незрозумілим, чому взагалі повні повинні ХОТІТИ схуднути. Кому вони повинні ідеальний вагу, у кого вони його брали в борг? Але факт залишається фактом, суспільство ставиться до зайвої ваги як до непристойної хвороби. Як до чогось такого, від чого ти повинен не тільки всіма силами намагатися позбутися, але чого ще й повинен соромитися, немов це твоя вина.

Як ніби спеціально, щоб підсилити це відчуття провини і сорому, з повних жінок роблять ізгоїв, парій. Шоу-бізнес і массс-культура роблять вигляд, що їх не існує. А такий же вигляд робить масова мода. Великий розмір робить з жінки невидимку. Вона як би є, але її ніхто всерйоз не розглядає, її потреб ніхто не враховує.

І це не тільки в Україні актуально, ця загальна світова проблема. Але в останні роки повільно, зі скрипом, але щось змінюється. Моделі Plus Size, як американка Ешлі Грем, стають справжніми зірками. Знамениті дизайнери демонструють на подіумі одяг для повних жінок поруч з «нормальними» моделями. Світові модні гіганти відкривають у своїх магазинах відділи великих розмірів. Потроху пишні красуні виходять з тіні. Скоро вийдуть у нас?

Ця стаття вперше була опублікована на сайті opinion.biz.ua. Читайте на цьому сайті мої авторські колонки про моду двічі на місяць ?

Читайте також «Страх і трепет бодипозитива. За що світ ненавидить товстих»

Теги:
бодипозитив, модний блог про красу і стиль

Cloche

Згодні? Не згодні?
У будь-якому випадку, напишіть коментар! Я їх завжди читаю і намагаюся оперативно відповідати.
І заходьте частіше, тут завжди багато цікавого ))
Ваша Кльош

0
0
0
0
0
Коментарів поки що немає